Hamileliğin En Zorlu Durumlarından Olan Bilek Şişmesi Neden Olur?

Hamilelikte bilek şişmesi çok sık görülüyor. Hamilelikteki bilek şişmesi nedenlerini sizler için araştırdık. Hamilelerin ayaklarındaki ödemin nedenini merak edenleri içeriğe alalım!

Hamilelikte vücutta birçok değişim meydana geliyor. Bu değişimlerden biri de annenin bileklerindeki ödemler.

Hamilelerin neredeyse hepsinde görülebilen bu rahatsızlığın nedenlerini ve nasıl önlenebileceğini anlattık.

Hamilelik annenin vücudunu baştan aşağı değiştiriyor. Bu değişikliklerin en rahatsız edici olan ayaklardaki ve bileklerdeki şişmeler.

Ayak ve bilek şişmesinin nedeni hücrelerin arasındaki sıvı miktarının artması. Artan sıvı miktarı sonucunda ayaklar veya bilekler şişebiliyor.

Hamilelerin bu şişmiş ayakları hamur gibi bir kıvama sahip. Bu şişmiş bölgeye bastırıldığında bastırılan yer hafifçe içe göçüyor.

Şişmiş ayak bilekleri daha çok çalışan ve çok ayakta duran anne adaylarında görülüyor.

Hamilelikte sık görülen şişliklerin başka bir nedeni ise beslenme problemleri. Düzensiz ve yetersiz beslenme de şişliklere neden olabiliyor.

Vücutta eksik protein, şişliklerin bir nedeni. Protein eksikliği genellikle yüz ve göz kapaklarında şişmeye neden olsa da ayak ve bileklerde de şişmenin nedeni olabiliyor.

Bileklerdeki şişliği geçirmenin bazı yolları var. Hamileyken şişlik yaşamamak için uzak durmanız gerekenler şunlar:

  • Hamilelikte şişlik yaşamamak için ayakta durduğunuz süreyi minimuma indirmelisiniz.

  • Ayağınızda veya bileğinizde şişlik varken bacak bacak üstüne atmayın.

  • Sıcak ve nemli havalarda dışarı çıkmayın.

  • Aşırı tuz kullanımı şişliğe neden olabileceği için fazla tuz kullanmaktan kaçınmalısınız.

Hamilelikte ayak ve bilek şişliğini engellemek için deneyebileceğiniz bazı yöntemler ise şunlar:

  • Hamileliğiniz boyunca rahat ayakkabılar ve hamilelere özel geliştirilen çorapları giyerek bu şişlikleri engelleyebilirsiniz.

  • Ayak masajı, soğuk su uygulaması ve ayakları yükseğe kaldırma şişlikler için ideal çözümlerden.

  • Ayak bileklerinizi aşağı yukarı kaldırmak da şişlik için rahatlatıcı bir egzersiz.

  • Hamileyken de egzersiz yapmak gerek. Özellikle yüzme egzersizi şişlik rahatsızlığı için etkili bir yöntem.

  • Protein kaynaklı şişlik rahatsızlığınız varsa o zaman protein içerikli gıdaları daha fazla tüketmeniz gerek.

  • Her gün mutlaka en az 2 litre su için.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir